Rekrutacja za pomocą agencji HR – ile kosztuje?

Udostępnij:

Dla dużych firm czy też firm zachodnich korzystanie z usług agencji hr, która wspiera procesy rekrutacji i selekcji pracowników, oznacza oczywistą korzyść. Nawet firmy posiadające wewnętrzne działy personalne wspierają się zewnętrznymi agencjami hr, które docierają do odpowiednich kandydatów, pozyskują ich zainteresowanie i/lub pomagają w procesie wyboru najlepszych pracowników.

Osoby decyzyjne często zastanawiają się czy zatrudnienie agencji HR się opłaca. Jaka jest cena za współpracę z agencją HR? Co robi agencja pracy?

W agencji HR zatrudnieni są doświadczeni konsultanci, którzy wiedzą jak w profesjonalny sposób dotrzeć do odpowiednich kandydatów, pozyskać ich zainteresowanie ofertą oraz zweryfikować poziom ich kompetencji i określić prawdopodobieństwo skutecznego poradzenia sobie z pracą na danym stanowisku. Agencja HR dociera do kandydatów metodami aktywnymi (Direct Search, Executive Search), dzięki czemu pozyskuje z rynku kandydatów, którzy nie poszukują aktywnie pracy i nie przeglądają ofert umieszczonych na portalach z ogłoszeniami.

Zwykle cena za współpracę z agencją HR to dwukrotność miesięcznego wynagrodzenia pracownika na stanowisku, które im zleca firma. Patrząc na korzyści, jakie otrzymuje się w zamian i na oszczędności wynikające z uniknięcia błędów w procesie rekrutacji i selekcji – to wcale nie jest dużo. Dzięki zatrudnieniu agencji HR mamy pewność, że nasza oferta dotarła do szerokiej grupy potencjalnych kandydatów oraz że do oceny ich kompetencji zostały użyte metody, które minimalizują ryzyko popełnienia błędu. To powoduje, że nie będziemy musieli ponosić kosztów kolejnej rekrutacji, wdrożenia pracownika i jego przygotowania, co mogłoby się zdarzyć, gdybyśmy popełnili błąd w wyborze odpowiedniej osoby.

Czy zatrudnienie agencji HR się opłaca? Patrząc na korzyści, jakie dzięki temu uzyskujemy, zdecydowanie tak:

  • minimalizacja ryzyka błędu w wyborze kandydata
  • dotarcie do szerszej grupy potencjalnych kandydatów o odpowiednim profilu (dzięki metodom aktywnym) oraz możliwość wykorzystania bazy kandydatów agencji HR
  • budowanie wizerunku naszej firmy na rynku
  • wsparcie dla osób decyzyjnych (menadżerów) i/lub działu personalnego naszej firmy

Socialmedia

Warte uwagi

Czy lepiej zatrudniać krótko czy...

Wiele firm (szczególnie produkcyjnych) ma okresy, w których potrzebują dodatkowych sił do pracy (zwiększone zapotrzebowanie ze strony klientów firmy, okresy urlopowe, okresy, w których...