Jak prowadzić dobry employer branding?

Udostępnij:

Dobra marka pracodawcy w obecnych czasach to już podstawa. To, jak budujemy wizerunek naszej firmy w interecie (marka pracodawcy online) ma istotne znaczenie i wpływ na to, jakich kandydatów pozyskamy w prowadzonych przez nas procesach rekrutacji i selekcji. Kandydaci sprawdzają opinie o firmie oraz pozyskują aktywnie informacje w internecie o ewentualnym pracodawcy – wpisują nazwę firmy w wyszukiwarki internetowe SEO i czytają to, co znajdą. Dlatego odpowiednia marka pracodawcy ma często decydujący wpływ czy podejmą decyzję o udziale w procesie rekrutacji w danej firmie.

Warto zadbać o odpowiedni wizerunek firmy w internecie i o markę pracodawcy. Jest wiele narzędzi Employer Branding, które są w tym pomocne. Właściwe zadbanie o zakładkę kariera / oferty pracy na stronie internetowej pracodawcy jest podstawą. Często jest ona główną wizytówką pracodawcy online. Warto także dbać o to, aby ogłoszenia, które publikujemy w internecie były zrozumiałe i przedstawiały najważniejsze informacje o firmie oraz o stanowisku. Powinny być spójne z budowaną przez nas marką pracodawcy. Możliwa jest także promocja ofert pracy w wyszukiwarkach internetowych.

Inne dostępne narzędzia Employer Branding online to jeszcze social media - Facebook, Linkedin, Goldenline, Twitter, Instagram – osoby z młodego pokolenia Y czy Z korzystają ze wszystkich tych portali. Często pracodawcy budują swoją markę także poprzez filmy o firmie, czy też różnego rodzaju filmy o wydarzeniach, sukcesach firmy umieszczane na stronie firmowej lub na Youtube.

Korzystanie z różnorodnych narzędzi Employer Branding przekłada się na rozpoznawalność marki. Przy korzystaniu przez kandydatów z wyszukiwarki SEO w celu pozyskania informacji o firmie dostępność wielu z tych elementów pozwala na zbudowanie marki pracodawcy i odpowiednie zaprezentowanie firmy w oczach przyszłych (a także obecnych) pracowników.

Socialmedia

Warte uwagi

Jak znaleźć odpowiedniego handlowca?

Poszukiwania idealnego handlowca to często niekończąca się opowieść. Można uznać, że ideałów nie ma, jednak warto dowiedzieć się co zrobić, aby był wystarczająco dobry i...