Jak prowadzić dobry employer branding?

Udostępnij:

Dobra marka pracodawcy w obecnych czasach to już podstawa. To, jak budujemy wizerunek naszej firmy w interecie (marka pracodawcy online) ma istotne znaczenie i wpływ na to, jakich kandydatów pozyskamy w prowadzonych przez nas procesach rekrutacji i selekcji. Kandydaci sprawdzają opinie o firmie oraz pozyskują aktywnie informacje w internecie o ewentualnym pracodawcy – wpisują nazwę firmy w wyszukiwarki internetowe SEO i czytają to, co znajdą. Dlatego odpowiednia marka pracodawcy ma często decydujący wpływ czy podejmą decyzję o udziale w procesie rekrutacji w danej firmie.

Warto zadbać o odpowiedni wizerunek firmy w internecie i o markę pracodawcy. Jest wiele narzędzi Employer Branding, które są w tym pomocne. Właściwe zadbanie o zakładkę kariera / oferty pracy na stronie internetowej pracodawcy jest podstawą. Często jest ona główną wizytówką pracodawcy online. Warto także dbać o to, aby ogłoszenia, które publikujemy w internecie były zrozumiałe i przedstawiały najważniejsze informacje o firmie oraz o stanowisku. Powinny być spójne z budowaną przez nas marką pracodawcy. Możliwa jest także promocja ofert pracy w wyszukiwarkach internetowych.

Inne dostępne narzędzia Employer Branding online to jeszcze social media - Facebook, Linkedin, Goldenline, Twitter, Instagram – osoby z młodego pokolenia Y czy Z korzystają ze wszystkich tych portali. Często pracodawcy budują swoją markę także poprzez filmy o firmie, czy też różnego rodzaju filmy o wydarzeniach, sukcesach firmy umieszczane na stronie firmowej lub na Youtube.

Korzystanie z różnorodnych narzędzi Employer Branding przekłada się na rozpoznawalność marki. Przy korzystaniu przez kandydatów z wyszukiwarki SEO w celu pozyskania informacji o firmie dostępność wielu z tych elementów pozwala na zbudowanie marki pracodawcy i odpowiednie zaprezentowanie firmy w oczach przyszłych (a także obecnych) pracowników.

Socialmedia

Warte uwagi

Jak prowadzić dobry employer branding?

Dobra marka pracodawcy w obecnych czasach to już podstawa. To, jak budujemy wizerunek naszej firmy w interecie (marka pracodawcy online) ma istotne znaczenie i wpływ na to, jakich kandydatów...